شیوه نادرست شرکت مخابرات در برابر حق مردم
مطلبی که تقدیم حضور خوانندگان محترم می شود به قلم دوست گرانقدر و استاد عزیزمان جناب آقای رضا حسینی جبلی سردفتر محترم دفتر اسناد رسمی 30 آبسرد می باشد که به تاریخ 29 تیر 95 در صفحه اختصاصی ایشان در پایگاه خبری «خبر آنلاین» منتشر گردیده و واکنشی است به شیوه نادرست مخابرات شهرستان دماوند در نحوه سرویس دهی به شهر آبسرد و مشکلات ناشی از اقدامات نادرست آن شرکت:
پس از آن که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد شاید یکی از نقاط مثبتی که برای آن متصور بود تکریم ارباب رجوع بود ، موضوعی که انصافاً آن را در بسیاری از مراجع خصوصی مشاهده می کنیم.
اما متاسفانه این گزینه نه تنهابرای شرکت مخابرات اتفاق نیفتاد، بلکه روحیه بی اعتنایی( که جزء لا ینفک رفتار بعضی از دستگاه های دولتی است )در این شرکت به ظاهر خصوصی تقویت شد.
به عنوان مثال تلفن های ثابت حدود نیمی از شهروندان شهر آبسرد دماوند به مدت حدود چهار روز متوالی در تاریخ های21و22و23و24تیرماه بدون کوچکترین اطلاع رسانی قبلی قطع شد.جالب اینکه مرکز مخابرات شهر و سامانه 117نیز کاملاً از موضوع اظهار بی اطلاعی کردند.
پیگیریهای مختلف از مراکز و مدیران و بازرسان مختلف شرکت مخابرات نیز به نتیجه ای نرسید و متاسفانه هر شخص موضوع را مربوط به دیگری می دانست .
مسائل و مشکلات فنی موجود در سامانه مخابرات انکار ناپذیر و پیگیری برای رفع آن نیز از ضروریات است اما آیا شهروندان حق ندارند بدانند شرکت مخابرات قصد دارد چه مدت آنان را از حقوق حقه خود محروم نماید؟
همانطور که همگان آگاهی دارند بستر اینترنت کاربردی در شهرهای مختلف تلفن ثابت و امروزه بخش مهمی از امور مردم از جمله امور اداری،وابسته به اینترنت است. حالا شما تصور بفرمایید حدود چهار روز قطعی تلفن و به تبع آن قطع بودن اینترنت چه معضلاتی را برای شهروندان به ارمغان می آورد.
نه نظر می رسد این شیوه رفتار شرکت مخابرات دهن کجی آشکار به حقوق شهروندی است . جای آن دارد مراجع نظارتی در این خصوص ورود پیدا کرده و نسبت به احقاق حقوق تضییع شده شهروندان اقدام نمایند.
به امید اینکه احترام به شهروندان نه در شعار بلکه در عمل ساری و جاری شود.